Tuesday, December 4, 2007

CHRISTMAS PROGRAM PREPARATION

Last week at "Joy Time" Nagisa, Rio, Saho, Yuki, and Youka came. Pastor Mori also came. It was a nice suprise to see him. Nagisa read the children's book about the birth of Jesus and the others listened. Together we sang songs of praise to the Lord. Our English lesson was about time. We asked each other "what time is it?" and answered, "it's -- o'clock." Then, we prepared for the Christmas program which will be this Saturday. We decorated Christmas trees for the elderly people we will visit. Then, I helped Rio with her English. She is very good. She can read and she is only 11 years old!

クリスマスプログラムはじゅんびする
せんしゅうは“ジョイタイム”でなぎちゃん、りおちゃん、さほちゃん、ゆきちゃん、ゆうかちゃんにきました。もりせんせはいきて、いいびくりした。なぎさはぜんぶ本のイエスさまのうまれたをよみました。みなさんがききました。わたしたちといしょうにかみさまのうたをううた。そして、かみさまをさんびしました。わたしたちの英語のれんしゅは英語で“なんじですか?”そして“ーーじです”というた。それから、わたしたちはクリスマスプログラムのじゅんびをしました。クリスマスの木の紙をつかったで、クリスマスプログラムは土曜日です。それから、わたしはりおちゃんにえいごをおしえていました。りおちゃんは英語でとてもじょうずです。英語でよむができて、でもじゅいちさいです!

No comments: