Wednesday, November 28, 2007

MORE TEMPLES...

When I first came to Noochi elementary school, I felt strong spiritual presence. I wasn't absolutely sure, but I could at least tell something was different about this place. As weeks went by and I continued coming every Tuesday, I began noticing more things.  I noticed a large paper mache devil. I noticed more thought based attacks from the enemy and even had a couple of panic attacks at different times. At first I associated them with the strong coffee I was drinking. But, perhaps there was more to it. Another clue to the spiritual warfare going on at this school became clear when a Buddhist monk came the school to play with the kids. Of the five schools I work at, this is the only school where this is happening. The monk and I ended up playing basketball together with the kids. Also, while I was at the gym I met a man who claimed to be a monk and he said he lived at Noochi. Then, just last week I noticed a strange building right next to the school. I asked one of the kids what the building was and he confirmed my suspicion that it was a temple.The temple is basically on school grounds. Suddenly my various experiences made sense.As I write and think about this little elementary school in the country side, I realize that there is spiritual warfare everywhere; in every town, city, state, and country. I want to be careful not to dwell upon such warfare since I know that in Jesus is with me and I am protected.

  • "...and, lo, I am with you alway, [even] unto the end of the world. Amen." (Matthew28:20)
However, I also want to be aware of my surroundings. "Be sober, be vigilant; because your adversary the devil, as a roaring lion, walketh about, seeking whom he may devour..."(1Peter5:8)

またおていら 
(ことばがちがいます。ごめなさい。よろしくおねがいします。)
のうちのしょがこうははじめきたとき、つよいれいをかんじました。わからなかった、でもこのところになにかちがうとおもいました。 だだん、あたらしことがわかってきました。しょがこうのなかにおおき紙のあくまがありました。 わたしのこころにこうげきがありました。はじめはコーヒーのせいだとおもいました。まった、このしょうがこうでおぼうさんがきて、こどもとあそんでいました。このしょがこうしかおぼうさんがきません。わたしたちはいしょうにバスケとバルをしました。元気広場というジムでちがうおぼうさんにあいました。せんしゅうはしょがこうのとなりのちがうたてもをみつけました。がこうのこどもにたてものことをききました。しょがこうのこどものは“おてらです”といいました。 おてらはとてもちかくにある。だからすべてがわかりました。いま、わたしはこのいなかのしょうがこうのいたるところでれてきなせんそうがあるとおもいました。

  • “また、新しく弟子となった者たちには、あなたがたに命じておいたすべての戒めを守るように教えなさい。 わたしはこの世の終わりまで、いつもあなたがたと共にいるのです。」" マタイの福音書(取税人マタイの記録)"

イエスさまはわたしをまもてくれます。 でも、わたしのかんきょうにちゅういします。

  • "最大の敵である悪魔の攻撃に備えて、くれぐれも警戒しなさい。 悪魔は、飢えて、ほえたけるライオンのように、引き裂くべき獲物を求めて、うろつき回っているのです。"(ペテロからの手紙 Ⅰ5:8)"

No comments: