Monday, November 19, 2007

Trip to Osaka

This past weekend I visited my friend in Osaka. Hence, I did not attend "Joy Time." I had not seen my friend Yuh in about two or three years, so it was nice to visit him. We stayed at his friend Ryuji's house and we enjoyed playing music together on Saturday and Sunday. Since Yuh and the others who were around were not Christian, it was an interesting time for me. We were able to have good conversations about our what we are doing these days and I was even able to tell them, "Jesus loves you." Ryuji (jokingly) started calling me "holy teacher" after I told him I was teaching Sunday school in Hiroshima. Of course, I told him that I am far from holy (apart from Christ), and that is for sure. He asked about my blog and if it was in Japanese which made me decide to begin writing a Japanese translation starting with this entry (please forgive my many mistakes). Overall, the Lord's will was done and at least I was able to be an example for Christ. Therefore, I was thankful.

おおさかのりょこう
しゅうまつはおさかにいった。わたしのともだちにあいたかったから。だから、”ジョイタイム”にいませんでした。ゆうさんはに、さんねえんぶりにあいました。だから、あってよかったですね。わたしたちはりゆじさんのいえでねました。どようびもにちようびもおんがくをしました。たのしかた。ゆうさんとりゆじさんのともだちはクリスチャンじゃなかった。だから、おもしろいときでした。わたしたちのかいわはよかった。わたしはゆうさんとりゆじさんに”かみさまはきみをあいしてる”というた。わたしはりゅじさんに”わたしはサンデースクルのせんせいです”というた。そして、りゅじさんはぼくに”タイラはホリーせんせいです!”ちょっとじょぅだんでしたとおもいましあた。もちろん、わたしは”ホリーじゃないよ!”というた。りゅじさんは“ブログはどうですか?にほんごがある?”というた。だから,これからブログをにほんごでかきます。(たくさんことばとぶんぽうがちがいます、ごめんなあさい!よろしくおねがいがします!どんどんよくなりますけど。)このしゅうまつはかみさまのけいかないました。わたしはクリスのたみに、よくできましたとおもいました。だから、私はかみさまにかんしゃしています。

No comments: