Sunday, January 20, 2008

HANA'S PRAYER ハナのいのり

Teaching phonics、フォニクスをおしえています。

This weekend at "Joy Time" we had Nagisa, Saho, Shinya, and his mother. We began with a Japanese song that had a samba rhythm called "ai, ai, ai". "Ai" means "love" in Japanese. The song had a dance that went with it. It was a good warm up. The Bible story was about Hana's prayer, how she prayed, and how God answered her prayers. The message was "be thankful to God" from 1Samuel 2. Then, we had an English lesson. It was our first class learning phonics.

しゅまつはジョイタイムになぎあさ、さほ、しにや、しにゃのおかさんいました。はじめはサンバのリシム日本語の歌をう歌。歌のなまえは “あい、あい、あい” でした。“あい”のいみは“ラブ”です。この歌がおどろがありました。いいワームアプでした。せいしょうのストリーがハナのいのりので、いのりをするがどうで、かみさまのこたえるのどうでした。 メセジが“かみさまにおかげです”1サムレル2番チャプタからでした。そして、英語のれんしゅうしました。このクラスがはじめのくらすのフォニクスをならいました。

2 comments:

Andrew Vogel said...

I love the "Ai, Ai, Ai" song! I didn't know it was a national phenomenon! And you did the dance! I don't think I could remember anything save the hand over hand thing. I wish I had some videos of it so I could remember the whole thing!

Tyler Barrett said...

Hey Andrew! "Ai, Ai, Ai!" Setsuko's friend said he will be posting the motions on the internet...I will be sure to let you know!