Friday, January 11, 2008

”WHO IS THE GREATEST?” “だれがいちばんえらいですか?”

Nagisa and Rio's puppet show!
なぎさとさほのパピとショー!
Today we met with the children after a long Winter break. Nagisa, Saho, Rio, and Shinya attended. We sang "God Bless You" which has both Japanese and English lyrics. Then Setsuko told a story using puppets. The story was from Matthew 18 about Jesus asking, "Who is the greatest?" Jesus wanted His disciples to undertand that we are all important. Therefore, we need to serve one another. During the story, Setsuko asked the children, "Who is the greatest?" Saho quickly responded, "Jesus!" Afterward, we had a short brief English lesson and then it was free time. During free time Nagisa and Rio had their own puppet show! (see picture)

あとで冬休み、きょうはこどもと私たちといしょにあいました。なぎさ、さほ、りお、しんゃ、きました。私たちはうたの“ゴドブレス”。このうたは日本語と英語があります。せつこはパピトとイエスさまの本をよみました。マタイでしたから。しつもんが“だれがいちばんえらいですか?”イエスさまはでしにたいせつなことがあるとおもった。だから、私たちはおたがいにつかえる。せつこはこどもに、“だれがいちばんえらいですか。”さほははいやくこたえた、“イエスさまです!”あとで、英語のべんきょうをしました。それから、フリータイムでした。フリータイムになぎさとりおといしょにパピトショをーあできました!(写真をみてください)

No comments: